سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بی حجابی و بدحجابی علل مختلفی دارد که به نمونه هایی از آن در ذیل اشاره می گردد.
 ناآگاهی:ممکن است شخصی که دچار این انحراف شده است از احکام پوشش و حجاب در اسلام و تاکید فراوان بر آن و یا ازسوء و یا شوم آن در دنیاو عذاب شدید آن در آخرت مطلع نباشد. 
2- تعلیم و تربیت ناصحیح:
در بعضی از خانواده ها براثر نادرست بودن تعلیم و تربیت بی حجابی و بدحجابی را بد نمی دانندو فقط هنگام نماز که می شود با چادر نماز می خوانند و در روز جمعه تا جلوی درب مسجد بدون حجاب می آیند و از آن جا به بعد برای نماز جمعه با پوشیدن چادری که همراه آورده اند وارد مسجد می شوند و این عمل برای آنان طبیعی است.
3- ضعف اعتقادی و ایمانی:
هرگاه هواها و هوس ها و تجمل خواهی نابه جا بر کسی غلبه کند،دچار انحراف شده و دستورات خداوند را به خاطر ضعف ایمان و اعتقاد زیرپا می گذارد.
4- برداشت غلط از آزادی:
تفسیر غلطی که از آزادی در جوامع دیگر پیدا شده و پدیده بی حجابی و بد حجابی را بر زن تحمیل کرد آن بود که انسان فقط در بعد زندگی مادی خلاصه گردید و باید از همه تمایلاتش بهره بگیرد و در کلیه میادین که برای تمایلات او باز شده حداکثر استفاده را نماید.
5- غیرت زدگی:
مساله غرب زدگی و خودباختگی در برابر مظاهر فریبنده آن ها از خطرناک ترین انحراف در جوامع مسلمین است که فکر می کنند چون آنان از جهت علمی و مادی پیشرفت کرده اند تمام کارهایشان درست است و باید از آنان تقلید کورکورانه نمود و مانندآنان باشیم.
6- بهره وری سود جویانه از زن:
رشد نظام سرمایه داری حاکم،توأم با رقابت های اقتصادی در کلیه زمینه های بهره گیری و استثمار جمعی موجب آن شد که زن به عنوان یک وسیله ی تبلیغات در تجارت آزاد و رشد اقتصادی آزاد استثمار بشود.
7- توطئه و استعمارگری:
استعمارگران برای تسلط بر جوامع دیگر از کارهایی که برای زمینه سازی استعماریشان انجام می دهند،ترویج بی حجابی و بدحجابی از راه های مختلف است.
8- لجاجت و موضع گیری لجوجانه:
تعداد بسیار کمی از این افراد بدحجابی آنان به خاطر لجاجت و موضع گیری لجوجانه شان در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی است.آثار بی حجابی
بی حجابی زن آثار سوء فراوانی دارد که به نمونه هایی از آن اشاره می شود:
1- پشت پا زدن به قانون خداوند
2- از هم پاشیدن پیوند خانواده ها
3- افزایش کودکان سرراهی
4- ناراحتی های روحی(جنایلت)
5- آلت دست قرارگرفتن زنان برای اغراض سیاسی و اقتصادی و...
6- فساد اخلاقی و بی بند و باری
7- رکود فعالیت های اجتماعی
8- صرف هزینه های غیر ضروری





تاریخ : سه شنبه 89/11/19 | 2:10 صبح | نویسنده : مصطفی حسن نژاد | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.